Примусова праця і торгівля людьми є грубим порушенням прав людини та прав працівника та є антитезою гідної праці. Свобода від примусової праці – одне з основних трудових прав, яке інспектори праці заохочують та захищають.
Що варто робити, щоб не потрапити до пастки торгівців людьми:
Вимушені переселенці в умовах війни є надзвичайно вразливими до потрапляння в ситуацію торгівлі людьми, трудову та сексуальну експлуатацію. Ці ситуації можуть проявлятися по-різному та торкнутися кожного.
Небезпека може бути поруч. Перевіряй інформацію! Проконсультуйся!
Національна гаряча лінія з попередження домашнього насильства, торгівлі людьми та ґендерної дискримінації.
За номерами 0 800 500 335 (зі стаціонарних) або 116 123 (з мобільних). Лінія працює цілодобово. Дзвінки безкоштовні, анонімні, конфіденційні.
З метою профілактики насильства та поглиблення знань про права людини проведено зустріч із поліцейським офіцером громади Микуляком Я.М.
У 5-х класах проведено цикл занять "Приборкувачі драконів" метою яких є формування у дітей уміння усвідомлення своїх переживань, розуміння інших і самого себе як неповторної особистості, розвивати мислення, увагу, уяву, виховувати.
З метою профілактики захворювання на ВІЛ, СНІД та пропаганди здорового способу життя у 9 класах проведено заняття "Я обираю життя"
Метою заняття у 7 класах "Знай свої права і виконуй обовязки" є ознайомлення учнів з основними правами людини та обов’язками громадянина.
З метою висвітлення явища булінгу в шкільному колективі та навчання дітей конструктивним формам спілкування проведено заняття у 6 -8 класах "Стоп - булінг", "Толерантним бути легко"
Щорічно в Україні з 25 листопада до 10 грудня включно проводиться Всеукраїнська акція " 16 днів проти насильства". Її мета - привернути увагу суспільства до проблеми подолання насильства. З метою профілактики та зниження рівня агресивності серед здобувачів освіти психологічною службою закладу проводилися такі заняття:
4 -Б - "Без справжньої дружби життя - ніщо";
3-А - "Урок доброти";
3-Б - " Я обираю дружбу"
Інформація батькам:
– Як допомогти дитині яка стала жертвою булінгу ?
Як допомогти дитині, якщо вона – жертва.
Діти, які стали жертвами булінгу, соромляться про це говорити і часто звинувачують самих себе. Вони почуваються безпорадними та вважають, що з ними щось не так. Придивіться до поведінки та настрою своєї дитини. Якщо ви помітили ознаки того, що вона стала жертвою булінгу:
· Заспокойтесь і лише після цього починайте розмову з дитиною.
· Дайте зрозуміти, що ви поруч, готові підтримати та допомогти, вислухати і захистити. Запевніть дитину, що ви не звинувачуєте її в тому, що відбувається, і вона може говорити відверто.
· Пам’ятайте, що дитині може бути неприємно говорити на цю тему, в цей момент вона вразлива.
· Будьте терплячими і делікатними. Спробуйте з’ясувати все, проте не допитуйтесь, не повторюйте одні і ті ж запитання по кілька разів.
· Запропонуйте подумати, які дії допоможуть дитині почуватися у більшій безпеці зараз (наприклад, бути певний час поряд з дорослими, не залишатися після уроків тощо).
· Розкажіть дитині, що немає нічого поганого у тому, щоби повідомити про агресивну поведінку щодо когось вчителю або друзям.
· Поясніть різницю між «пліткуванням» та «піклуванням» про своє життя чи життя друга/однокласника.
· Розпитайте, яка саме ваша допомога буде корисна дитині. Запропонуйте свій варіант.
· Пам’ятайте, що ситуації фізичного насилля потребують негайного втручання з боку батьків.
· Спільно з дитиною шукайте способи реагування на булінг.
· Обговоріть, до кого дитина може звертатися по допомогу в школі: психолога, вчителів, адміністрації, дорослих учнів, охорони, батьків інших дітей.
· Важливо усвідомити, чому саме дитина потрапила в ситуацію булінгу. Рекомендуємо звернутися з цим питанням до дитячого психолога.
· Підтримайте свою дитину у налагодженні дружніх стосунків з однолітками.
·
Поясніть дитині, що зміни відбуватимуться поступово, проте весь цей час вона може розраховувати на вашу
підтримку.
· Пам’ятайте: ваша мета – припинити насильство, а не покарати винних. Всі сторони конфлікту потребують часу, щоби скорегувати свою поведінку.
– Як батькам і школі запобігти булінгу?
Як запобігти булінгу.
Швидка реакція на булінг батьків і вчителів повертає дітям відчуття безпеки та
захищеності, демонструє, що насилля є неприйнятним. Щойно ви побачили або дізналися
про булінг:
ü Негайно втручайтесь та зупиняйте насилля — булінг не можна ігнорувати.
ü Зберігайте спокій та будьте делікатними, не примушуйте дітей публічно говорити на важкі для них теми.
ü Краще вести розмову наодинці або в малих групах.
ü Уникайте слів «жертва» чи «агресор» — це призводить до стигматизації.
ü Не намагайтеся ставати на чийсь бік або викликати відчуття провини до того, хто потерпає від булінгу. Так ви фіксуєте поведінку жертви.
ü Пояснюйте, які саме дії є насиллям і чому їх необхідно припинити.
ü Не вимагайте публічних вибачень. Це може загострити ситуацію.
ü Допоможіть дітям зрозуміти, що таке булінг і як йому протистояти.
ü Спілкуйтеся з дітьми. Прислухайтеся до них.
ü Знайте їхніх друзів, цікавтеся школою,розумійте їхні проблеми.
ü Заохочуйте дітей робити те, що вони люблять. Інтереси і хобі можуть підвищити довіру, допомогти дітям здружитися і попередити схильність до булінгу.
ü Показуйте приклад ставлення до інших – із добротою та повагою.
– Що робити, якщо ваша дитина – агресор?
Що робити, якщо ваша дитина – агресор .Булінг завдає фізичного та емоційного болю іншим
дітям. Але дитині-агресору увага та допомога потрібні не менше, ніж тій, яка страждає від булінгу. Якщо ви зрозуміли, що ваша дитина – булер, негайно дійте:
Ø Відверто поговоріть з дитиною про те, що відбувається.
Ø З'ясуйте, як вона ставиться до своїх дій і як на них реагують інші діти. Ви можете почути, що «всі так роблять» або «він заслуговує на це».
ØУважно вислухайте дитину і зосередьтеся на фактах, а не на припущеннях. Не применшуйте серйозності ситуації кліше на кшталт «хлопчики завжди будуть хлопчиками» або «глузування, бійки та інші форми агресивної поведінки — просто дитячі жарти, природна частина дитинства».
Ø Поясніть, які дії ви вважаєте переслідуванням інших. До них відносять цькування, образливі прізвиська, загрози фізичного насильства, залякування, висміювання, коментарі з сексуальним підтекстом, бойкот або підбурювання до ігнорування, плітки, публічні приниження, штовхання, плювки, псування особистих речей, принизливі висловлювання або жести. Діти-агресори заперечують булінг так довго, наскільки можуть.
Ø Спокійно поясніть дитині, що її поведінка може зашкодити не лише жертві, але й усім оточуючим. І щодалі це заходитиме, тим гірше булінг впливатиме на всіх учасників конфлікту.
ØДайте зрозуміти дитині, що агресивна поведінка – серйозна проблема, і ви не будете терпіти це в майбутньому. Чітко і наполегливо попросіть дитину припинити насильство.
ØСкажіть дитині, що їй потрібна допомога, а тому ви тимчасово триматимете зв'язок з учителями, щоби впевнитись — дитина прагне змінити ситуацію. Загрози і покарання не спрацюють. Можливо, на якийсь час це припинить булінг, та в перспективі це може лише посилити агресію і невдоволення.
ØНе слід концентрувати увагу на відчуттях дитини, яку булять. Той, хто виявляє агресію, відсторонюється від почуттів іншої людини.
ØАгресивна поведінка та прояви насильства можуть вказувати на емоційні проблеми дитини та розлади поведінки.
Ø Порадьтеся зі шкільним чи дитячим психологом.
Пам’ятайте, дитина-агресор не
зміниться відразу. Це тривалий процес, над яким потрібно працювати.
Булінг (цькування), тобто діяння (дії або бездіяльність) учасників освітнього процесу, які полягають у психологічному, фізичному, економічному, сексуальному насильстві, у тому числі із застосуванням засобів електронних комунікацій, що вчиняються стосовно малолітньої чи неповнолітньої особи або такою особою стосовно інших учасників освітнього процесу, внаслідок чого могла бути чи була заподіяна шкода психічному або фізичному здоров’ю потерпілого.
дії або бездіяльність кривдника, наслідком яких є заподіяння психічної та/або фізичної шкоди, приниження, страх, тривога, підпорядкування потерпілого інтересам кривдника, та/або спричинення соціальної ізоляції потерпілого.
Як протистояти булінгу
Пам’ятай, головна причина криється не у тобі, а у самому агресорові. Щаслива людина з адекватною самооцінкою ніколи не буде намагатися самостверджуватись за рахунок інших.
Насправді, привід для цькування може бути обрано який-завгодно – маленький чи високий зріст, надмірна вага чи навпаки худоба, певні особливості фізичного розвитку, рівень успішності у порівнянні з іншими учнями класу або вік. Тобто, якщо ти хоч чимось відрізняєтеся, для булера це може стати приводом для цькування.
Головна мета кривдника – знайти потенційну жертву, якій можна вселити думку про її неповноцінність у порівнянні з агресором.
Твоє головне завдання – не піддатись на провокацію!
Пам’ятай, що знущання – це не демонстрація сили, а навпаки, прояв слабкості з боку булера. Агресивна поведінка кривдника завжди обумовлена психологічними причинами:
§ особисті комплекси і низька самооцінка, яку булер прагне підвищити за рахунок пригноблення слабших;
§ негативний досвід – ймовірніше, булер сам був жертвою цькування, тому через пережитий страх і відчуття беззахисності він керується принципом «кращий спосіб захисту – напад»;
§ непорозуміння з іншими, через що агресор намагається привернути до себе увагу тими методами, які здаються йому найбільш ефективними.
Зазвичай, булери обирають її серед тих, кого вважають слабшими або вразливими. Найкоротший шлях до успіху – знайти рису, що є причиною комплексів у потенційної жертви і направити всі сили на цю больову точку. Тож, щоб не стати жертвою агресора, не давай йому можливість побачити твою вразливість.
Наприклад, якщо потенційна жертва буде бурхливо реагувати на будь-які розмови про свою вагу, то булер буде почувати себе справжнім героєм, відпускаючи злісні жарти на цю тему. А ось якщо особистість сама часто жартує над собою з цього приводу, то це вже не є її болючим місцем, на яке можна вплинути.
Мета булера принизити, змусили сумніватися у своїй гідності. Пам’ятай, саме ті якості і риси, через що тебе намагаються цькувати, одночасно роблять тебе особливим. Тож спробуй перетворити свою «інакшість» на унікальність, яка надає тобі переваги над кривдником.
Особистість з адекватною самооцінкою і самоповагою має значно більше шансів залишитися поза увагою кривдника. Можливість отримати гідну відсіч завжди лякає булера, бо він і без цього має низьку самооцінку.
Мета булера – отримати реакцію. Якщо потенційна жертва починає бурхливо реагувати – нервувати, ображатися або плакати, то вона «на гачку».
Якщо є можливість уникнути сварки, зроби вигляд, що тобі байдуже і йди геть. Пам’ятай, це не прояв боягузтва, бо тримати себе у руках частіше значно важче, ніж дати волю емоціям. Якщо ж ти вважаєш за потрібне щось відповісти кривднику, стримуй гнів і злість – говори твердо і дивись в очі співрозмовнику.
Мета булера виділити потенційну жертву й по можливості ізолювати її від інших. Це дозволить зробити її безпорадною перед агресором та його прибічниками. Тож намагайся залучитися підтримкою інших, не уникай спілкування з однокласниками, не залишайся на самоті один на один зі своєю проблемою.
Пам’ятай, агресори не схильні цькувати когось, якщо потенційна жертва не наодинці, а у компанії. Група однолітків швидше дасть опір та захистить того, кого кривдники намагаються цькувати.
Не думай, що, зіштовхнувшись із проявами булінгу, ти зобов’язаний вирішити цей конфлікт самостійно. Просити поради і допомоги – не ознака слабкості. Тож не соромся обговорювати ситуації цькування з тими людьми, яким ти довіряєш. Разом ви зможете вибудувати правильну лінію поведінки і припинити направлену на тебе агресію.
Пам’ятай, кривдник тільки і чекає слушного часу, як застосувати силу, тож не піддавайся на провокацію. Якщо до тебе не застосовують фізичну силу, не починай першим. Що агресивніше ти відреагуєш, то матимеш більше шансів опинитися в загрозливій для себе ситуації.
Пам’ятай, ніхто не має права знущатися над тобою, цькувати, штовхати чи застосовувати фізичну силу. В Україні діє Закон щодо протидії булінгу. Тому, якщо тебе цькують, ти маєш захистити себе, звернувшись разом із батьками до відповідних інстанцій.
§ поліція
§ національна дитяча “гаряча лінія”
§ гаряча лінія з питань запобігання насильству
§ адміністрація школи
§ класний керівник
§ вчителі
§ практичний психолог
§ соціальний педагог
Не залишайся осторонь, якщо став свідком булінгу! Булінг – це кривда, яка може психічно або фізично скалічити людину на все життя. Ти можеш допомогти і завадити цьому – дій відповідно до ситуації, щоб і захистити жертву цькування, і не наразити на небезпеку себе.
До Всесвітнього дня здоров’я соціальним педагогом було проведено ряд заходів:
5 клас – бібліотечний урок – вікторина «Здоровим бути – круто!».
5 клас – бібліотечний урок – вікторина «Здоровим бути – круто!».
9 клас – тренінгове заняття «Хочеш бути сучасним? Будь здоровим!».
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com